Δυναμική απάντηση στις κυβερνητικές επιλογές για την αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης

 

Φιλοξενούμε ένα ενδιαφέρον κείμενο του συντονιστικού των φοιτητικών συλλόγων για το επίμαχο θέμα της αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης, που επιχειρεί η κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω αφενός του κοινωνικού «διαλόγου» για την Παιδεία και αφετέρου της προώθησης μιας σειράς νομοσχεδίων σχετικά με την αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, την ίδρυση των Ι.Δ.Β.Ε. και την αλλαγή του ΔΙΚΑΤΣΑ σε ΟΑΤΑΠ.

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΚΟΥ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ

(όπως διαμορφώθηκε στις 17/3/2005 στο ΜΑΧ, ΕΜΠ ΠΑΤΗΣΙΩΝ)

Σε μια περίοδο, που η κυβέρνηση της Ν.Δ. αρχίζει να δείχνει το πραγματικό της πρόσωπο και να έρχεται σε ρήξη με τον κόσμο της εργασίας και της εκπαίδευσης, το φοιτητικό κίνημα δείχνει τα πρώτα δείγματα δυναμικής απάντησης σε αυτή την επίθεση.

Η Ν.Δ., εν όψει και της συνόδου Υπουργών Παιδείας στο Μπέργκεν της Νορβηγίας το Μάη και επιδιώκοντας την προώθηση τομών για την αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης, έστησε μέσω της συγκρότησης του Ε.ΣΥ.Π. έναν δήθεν κοινωνικό διάλογο, με στόχο τη νομιμοποίηση των πολιτικών της επιλογών. Οι πραγματικές διαθέσεις της Ν.Δ. φάνηκαν από την πρώτη κιόλας συνεδρίαση του Ε.ΣΥ.Π. στις 21 Γενάρη, όπου τα μπλοκ των γενικών συνελεύσεων βρήκαν μπροστά τους το μόνιμο συνομιλητή του Υπουργείου: τα Μ.Α.Τ., τα γκλομπς και τα δακρυγόνα.

Παρά την αδυναμία της κυβέρνησης να αποσπάσει ευρύτερη συναίνεση, λόγω αφενός των κινητοποιήσεων των φοιτητών και άλλων μαχόμενων κομματιών της εκπαίδευσης, όπως οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κι αφετέρου των εσωτερικών αντιθέσεων, η Ν.Δ. προχωρά στην υλοποίηση των προεκλογικών της δεσμεύσεων για την εκπαίδευση.

Με πρώτο βήμα την κατάθεση του νομοσχεδίου για την αλλαγή του ΔΙΚΑΤΣΑ, η Ν.Δ., συνεχίζοντας το έργο του ΠΑ.ΣΟ.Κ., έρχεται να υποβαθμίσει τα πτυχία προχωρώντας στην αποσύνδεσή τους από την εργασιακή και επαγγελματική κατοχύρωση. Ως βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση του Κοινού Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, το σύστημα αναγνώρισης ξένων πτυχίων θα λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης για την εφαρμογή των 2 κύκλων σπουδών, των πιστωτικών μονάδων και της αξιολόγησης.

Με το νομοσχέδιο για την ίδρυση των Ι.Δ.Β.Ε. επιδιώκεται η θεσμοθέτηση και παγίωση της ελαστικής εργασίας μέσα από τη διαδικασία ειδίκευσης–επανακατάρτισης. Σύμφωνα με το νέο μοντέλο, ο εργαζόμενος με την απειλή της ανεργίας θα καλείται να επωμίζεται ο ίδιος αντί για τον εργοδότη το κόστος της επανακατάρτισης.

Η αξιολόγηση έρχεται ως η διαδικασία, η οποία, βάσει ενιαίων κριτηρίων, θα πιστοποιήσει, θα συγκρίνει και θα κατατάξει τα πανεπιστήμια πιέζοντάς τα στην κατεύθυνση αποδοχής των αναδιαρθρώσεων. Μέσω ποιοτικών και ποσοτικών κριτηρίων έρχεται να χτυπήσει τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, οδηγώντας σε διασπάσεις τμημάτων (2 κύκλοι, ειδικεύσεις).

Οι φοιτητικοί σύλλογοι, μέσω των γενικών τους συνελεύσεων, έδωσαν την πρώτη δυναμική απάντηση στην κυβέρνηση της Ν.Δ. Η πανελλαδική πορεία στις 17/3/2005 βρίσκει τις γενικές συνελεύσεις να συμμετέχουν όχι απλώς από τη σκοπιά της συμπαράστασης στους εργαζόμενους και τους αγώνες τους, αλλά από αυτήν της μελλοντικής εργαζόμενης πλειοψηφίας.

Καλούμε όλους τους συλλόγους να προχωρήσουν σε αγωνιστικές αποφάσεις μέσω των γενικών τους συνελεύσεων, με στόχο την ενδυνάμωση του φοιτητικού κινήματος για την αποτροπή των κυβερνητικών επιλογών, το μπλοκάρισμα των αναδιαρθρωτικών τομών και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και των αναγκών μας.

ΚΑΛΟΥΜΕ σε νέο γύρο Γ.Σ. τις επόμενες ημέρες και σε πορείες ανά πόλεις με κατεύθυνση τις 31/3/2005.

·        ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ν/σ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΑΤΑΠ

·        ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

·        ΟΧΙ ΣΤΑ Ι.Δ.Β.Ε.

·        ΕΝΙΑΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

·        ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΑΝΑ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Σ’ ΑΥΤΟ

 

 

ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Μ.Π. ΑΘΗΝΑΣ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Μ.Π. ΑΘΗΝΑΣ

ΧΗΜΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Μ.Π. ΑΘΗΝΑΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Μ.Π. ΑΘΗΝΑΣ

ΑΓΡΟΝΟΜΟΙ – ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Μ.Π. ΑΘΗΝΑΣ

ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΑΘΗΝΑΣ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΒΟΛΟΥ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΧΗΜΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Η/Υ  ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

 

<<Αρχική Σελίδα