Εκτός από τα ΑΕΙ υπάρχει και η Τεχνική Εκπαίδευση

 

Πίσω από τον θόρυβο που έχει ξεσπάσει για τα ΑΕΙ η κυβέρνηση ψήφισε αυτές τις μέρες στη Βουλή και το νομοσχέδιο για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Το ζήτημα της ΤΕΕ στην Ελλάδα είναι το κατ’ εξοχήν ταξικό και πολιτικό ζήτημα της Παιδείας μας, μια που στην ΤΕΕ κατευθύνονται οι χαρακτηρισμένοι ως «ανεπαρκείς» μαθητές της εννεατάξιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, παιδιά που κατά κανόνα προέρχονται  από τις κατώτερες οικονομικές τάξεις και τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Μαθητές που στην συντριπτική πλειοψηφία τους σπρώχνονται σε «ειδικά σχολεία» εγκαταλελειμμένων μαθητών όχι από κάποια κλίση ή επαγγελματικό προσανατολισμό, αλλά εξ’ αιτίας της αδυναμίας τους ν’ αντεπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών και στις εξετάσεις του «Ενιαίου Λυκείου».

Η γενική τοποθέτηση λοιπόν ανάμεσα στον Ενιαίο τύπο σχολείου που θα ενσωματώνει την τεχνολογική παιδεία και θα καλλιεργεί κλίσεις παρέχοντας δυνατότητες ενός  ευέλικτου προγράμματος σπουδών που θα μπορούν να επιλέγουν οι μαθητές και στο διπλό σχολικό δίκτυο( δηλαδή της κάθετης διάκρισης στο λύκειο ανάμεσα σε τεχνικό και γενικό) είναι ουσιώδης. Γιατί ουσιαστικά σημαίνει την αποδοχή ή όχι της ρατσιστικής και ταξικής ταξινόμησης των μαθητών από τα δεκαπέντε τους. Έτσι αντίθετα και με τις προτάσεις των εκπαιδευτικών και της ομοσπονδίας τους, το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ διατηρεί και επεκτείνει την πολυδιάσπαση των διαφόρων τύπων σχολείων για την ΤΕΕ.

Συγκεκριμένα με την δημιουργία ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (σχολές που θα μπορούν να ιδρύουν και άλλα υπουργεία πλην του Παιδείας) διαμορφώνεται ένα τριπλό σχολικό δίκτυο αντί του διπλού που ισχύει σήμερα. Οι ΕΠΑΣ είναι διετείς σχολές στενής κατάρτισης ,χωρίς μία ώρα γενικής παιδείας και χωρίς καμία δυνατότητα πρόσβασης για τους μαθητές τους στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Αλλά και από το ΕΠΑΛ η πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ γίνεται εξαιρετικά δύσκολη αφού οι απόφοιτοί τους θα συμμετέχουν σε κοινές εξετάσεις με τους συμμαθητές τους του Ενιαίου Λυκείου, ενώ θα υστερούν σημαντικά και λόγω του ότι είναι εν γένει αδύνατοι μαθητές, αλλά και εξ’ αιτίας του ότι θα παρακολουθούν διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών.

Στο όνομα της ισότητας καταργούνται για πρώτη φορά τα ειδικά ποσοστά των αποφοίτων των ΤΕΕ που είχαν διορθωτικό χαρακτήρα πάνω στην ταξική και κοινωνική αδικία που βίωναν οι μαθητές της ΤΕΕ. Ακόμα η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ ενώ διακηρύσσει την ισοτιμία των πτυχίων και την αναγνώρισή τους σ’ όλες τις χώρες της Ευρώπης κάνει μια απίστευτη λαθροχειρία σε σχέση με τα επαγγελματικά επίπεδα. Δηλώνει ότι οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ θα λάβουν πτυχίο επιπέδου Γ (παρόλο που θα παρακολουθήσουν άλλους τύπους σχολείων) παρά το γεγονός ότι η οδηγία της Ευρωπαϊκής ένωσης (2005/36/ΕΚ) η οποία έχει ήδη τεθεί σε ισχύ προβλέπει ότι το επίπεδο Γ αντιστοιχεί σε δίπλωμα που πιστοποιεί ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η εκπαίδευση μεταδευτεροβάθμιου επιπέδου διάρκειας τουλάχιστον ενός έτους. Με άλλα λόγια σύντομα τα πτυχία των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ θα μετατραπούν σε επιπέδου Β και το επίπεδο Γ θα χορηγείται από τα ιδιωτικά ΙΕΚ (που όλως τυχαίως η πλειοψηφία των ιδιοκτητών τους είναι γαλάζιοι). Η προχειρότητα του νσχ είναι απίθανη αφού κανείς δεν γνωρίζει τους τομείς, τις ειδικότητες, το πρόγραμμα σπουδών που θα έχουν τα νέα σχολεία αλλά ούτε ακόμη και το ωράριο λειτουργίας τους !! (Οι ΕΠΑΣ λέγεται θα λειτουργούν 5 – 5.30μμ).

Ενώ έχει διαμορφωθεί αυτή η κατάσταση ένα κομμάτι τεχνικών με κεντρικά πρόσωπα ορισμένους που βρίσκονταν γύρω από τον Αρσένη και στάθηκαν ενάντια στις κινητοποιήσεις του κλάδου στο παρελθόν σπεκουλάρει ενάντια στην ΟΛΜΕ αναπαράγοντας την πλαστή αντίθεση ανάμεσα σε τεχνικούς και καθηγητές γενικών μαθημάτων. Νεκρανασταίνεται η ΟΛΤΕΕ (παλαιά Ομοσπονδία Τεχνικών Εκπαιδευτικών) και διασπά τον κλάδο με μόνη διαφοροποίηση την υποστήριξη του διαχωρισμού επαγγελματικής - γενικής εκπαίδευσης γιατί έτσι υποτίθεται  ότι υπερασπίζει  τις θέσεις εργασίας των τεχνικών. Τέτοιες θέσεις υπάρχουν και μέσα στην ΟΛΜΕ αλλά οποιος μειοψηφεί σ’ένα συνδικάτο ακόμη και σ’ ένα σημαντικό ζήτημα δεν το διασπά, εκτός αν έχει παράξενα κίνητρα.

Είναι αλήθεια ότι οι τεχνικοί απειλούνται ακόμα και με μετατάξεις (εξ’αιτίας του νέου νόμου) και η εργασιακή τους ανασφάλεια έχει κορυφωθεί, αλλά η διάσπαση της ΟΛΜΕ δεν διευκολύνει παρά την κυβέρνηση και αποτελεί θηλειά στο λαιμό των τεχνικών μια που η ΟΛΤΕΕ πέρα από ένα ασήμαντο μέγεθος απέναντι στην ΟΛΜΕ ταυτίζει τον συνδικαλισμό με τους διαδρόμους του υπουργείου παιδείας.

Η ΟΛΜΕ έχει καταθέσει μια πραγματικά ενωτική πρόταση για τον κλάδο,  παιδαγωγικά συγκροτημένη, για ένα ενιαίο λύκειο με τεχνολογική παιδεία που θα καλλιεργεί ιδιαίτερες κλίσεις και κατευθύνσεις, αλλά και με ενταγμένη στη δημόσια εκπαίδευση μεταλυκειακή επαγγελματική ειδίκευση. Σ ’ένα τέτοιο σχολείο δράσης και τεχνολογίας  οι τεχνικές ειδικότητες δεν πλεονάζουν και συγχρόνως δημιουργούνται οι όροι για μια ευχάριστη και αναβαθμισμένη διδασκαλία.

 Τον Σεπτέμβρη όλα αυτά τα θέματα θα αναδειχθούν και μέσα στο ευρύτερο κίνημα παιδείας που γεννιέται, όλα θα επαναπροσδιοριστούν.

 

 

Σε ημερίδα που έγινε στο ΤΕΕ από εκπαιδευτικούς μηχανικούς και στην οποία συμμετείχε ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Αλαβάνος κλήθηκαν και χαιρέτισαν οι συγκεκριμένοι κύριοι της ΟΛΤΕΕ και όχι η ΟΛΜΕ. Ο κ. Αλαβάνος αλλά και οι συνάδελφοι  που διοργάνωσαν  την ημερίδα οφείλουν μια συγνώμη γι αυτό το θλιβερό ατόπημα, να νομιμοποιεί το ΤΕΕ τους διασπαστές της ΟΛΤΕΕ. Οι εκπαιδευτικοί έχουν μια ομοσπονδία που μάχεται δεκάδες χρόνια για την δημόσια εκπαίδευση και οι μηχανικοί που εργάζονται στο δημόσιο σχολείο γνωρίζουν ότι μέσω της ΟΛΜΕ μπορούν να διεκδικήσουν αξιοπρεπή εργασία. Μια δημόσια συγνώμη θα πείσει ότι η παρουσία της ΟΛΤΕΕ έγινε από άγνοια και όχι από κάποιου είδους συναλλαγή ή πολιτική πρόθεση.      

 

<<Αρχική Σελίδα