ΤΣΜΕΔΕ: ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΠΟΔΑΡΙΑ (1)

Στις 8-10-2005 η Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ απέρριψε το επίμαχο σχέδιο νόμου για την Αναδιάρθρωση των Κλάδων του ΤΣΜΕΔΕ, διότι παρουσίαζε αποκλίσεις σε βασικά σημεία από την παλιά απόφαση της Α του 2003. Η αντιπαράθεση όμως, που κατέληξε στη θετική αυτή απόφαση, συνοδεύτηκε από δημοσιεύματα, στα οποία χρησιμοποιήθηκε για μια ακόμη φορά η μέθοδος της συνειδητής διαστρέβλωσης της πραγματικότητας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:

·        Η Ενότητα Μηχανικών Νίκος Κιτσίκης, προφανώς για να δικαιολογήσει τη στήριξή της στο σχέδιο νόμου, επιτίθεται στην παλιά απόφαση της Α του 2003 (την οποία όμως τότε είχε υπερψηφίσει) ανακαλύπτοντας όψιμα ότι «Δεν είχε συνειδητοποιηθεί ότι … η αύξηση των εισφορών, ήταν «εντολή» που περιλαμβανόταν στην απόφαση της Α του ΤΕΕ, το 2003» (ΕΔ 2364/24-10-2005).

·        Το ίδιο υποστηρίζει και η Πανεπιστημονική στο ΕΔ 2366/7-11-2005, αυτή όμως για να δικαιολογήσει την καταψήφιση της απόφασης του 2003.

Ποια είναι όμως η αλήθεια; Παραθέτουμε συγκριτικούς πίνακες για τις μηνιαίες εισφορές των ασφαλισμένων άνω πενταετίας, παραλείποντας, για λόγους απλούστευσης, τις εργοδοτικές εισφορές, την κρατική συμμετοχή και τις εισφορές υπέρ ΚΥΤ. Όλες οι εισφορές υπολογίζονται σε 12μηνη βάση (για τους νέους μισθωτούς και το ΚΥΤ ισχύει σήμερα 14μηνη βάση).

Στους πίνακες αυτούς ισχύουν οι εξής συντομογραφίες:

μΑΕΠ: μέσο μηνιαίο κατά κεφαλήν ΑΕΠ (για το 2005: 610,16 €).

αποδ:  μηνιαίες αποδοχές μισθωτού, που το ύψος τους έχει ληφθεί 1.200 € (μισθός ενός μεγάλου ποσοστού των νέων μισθωτών ιδιωτικού και δημοσίου τομέα).

1η:       η πρώτη ασφαλιστική κατηγορία από τις 14 του νόμου Σιούφα, η οποία χρησιμοποιείται ως βάση υπολογισμού, με το δεδομένο ότι αυτήν έχουν «επιλέξει» όλοι οι νέοι (μετά την 1-1-1993) ασφαλισμένοι (για το 2005: 610,16 €).

1.   ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ:

ΚΛΑΔΟΙ

ΠΑΛΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ

ΝΕΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ

Ισχύον καθεστώς

Απόφαση 2003

Σχέδιο Νόμου

Ισχύον καθεστώς

Απόφαση 2003

Σχέδιο Νόμου

 

 

 

 

 

 

 

Κύρια Σύνταξη

(20% x μΑΕΠ) 122,03

(20% x μΑΕΠ) 122,03

(20% x μΑΕΠ) 122,03

(20% x 1η) 122,03

(20% x μΑΕΠ) 122,03

(20% x 1η) 122,03

Ειδική Προσαύξηση (πρώην ΕΛΠΠ)

60,28

(20% x μΑΕΠ) 61,02 (1)

(20% x μΑΕΠ) 61,02 (1)

-

(20% x μΑΕΠ) 61,02 (1)

(20% x μΑΕΠ) 61,02 (1)

Επικουρικό

-

(6% x μΑΕΠ) προαιρετικά

(6% x 1η) 36,61

(6% x 1η) 36,61

(6% x μΑΕΠ) 36,61

(6% x 1η) 36,61

Εφάπαξ

20,09

(4% x μΑΕΠ) 24,41

(4% x 1η) 24,41

(4% x 1η) 24,41

(4% x μΑΕΠ) 24,41

(4% x 1η) 24,41

Κλάδος Προνοιακών Παροχών

-

(0,5% x μΑΕΠ) 3,05

Υπ. Απόφ.

-

(0,5% x μΑΕΠ) 3,05

Υπ. Απόφ.

 

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ

202,40

210,51

244,07

+Υπ. Απόφ.

183,05

247,12

244,07

+Υπ. Απόφ.

(1)   Το ποσό αυτό αναφέρεται στο 2005. Θα αυξάνεται κατά 20% ετησίως για την επόμενη 5ετία, οπότε θα εξομοιωθεί το 2010 με το αντίστοιχο ποσό υπέρ Κύριας Σύνταξης, που σήμερα είναι 20% x μΑΕΠ=122,03 €.

 

2.   ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ:

ΚΛΑΔΟΙ

ΠΑΛΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ

ΝΕΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ

Ισχύον καθεστώς

Απόφαση 2003

Σχέδιο Νόμου

Ισχύον καθεστώς

Απόφαση 2003

Σχέδιο Νόμου

 

 

 

 

 

 

 

Κύρια Σύνταξη

(20% x μΑΕΠ) 122,03

(6,67% x μΑΕΠ) 40,68

(6,67% x αποδ) 80,04

(6,67% x αποδ) 80,04

(6,67% x μΑΕΠ) 40,68

(6,67% x αποδ) 80,04

Ειδική Προσαύξηση (πρώην ΕΛΠΠ)

60,28

(6,67% x μΑΕΠ) 20,34 (1)

(20% x μΑΕΠ) 61,02 (2)

-

(6,67% x μΑΕΠ) 20,34 (1)

(20% x μΑΕΠ) 61,02 (2)

Επικουρικό

-

(3% x μΑΕΠ) προαιρετικά

(3% x αποδ) 36,00

(3% x αποδ) 36,00

(3% x μΑΕΠ) 18,30

(3% x αποδ) 36,00

Εφάπαξ

20,09

(4% x μΑΕΠ) 24,41

(4% x αποδ) 48,00

(4% x αποδ) 48,00

(4% x μΑΕΠ) 24,41

(4% x αποδ) 48,00

Κλάδος Προνοιακών Παροχών

(4,18% x αποδ) 50,16 (3)

(4,18% x αποδ) 50,16 (3)

Υπ. Απόφ.

(4,18% x αποδ) 50,16 (3)

(4,18% x αποδ) 50,16 (3)

Υπ. Απόφ.

 

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ

252,56

135,59

225,06

+Υπ. Απόφ.

214,20 (4)

153,89

225,06

+Υπ. Απόφ.

(1)   Το ποσό αυτό αναφέρεται στο 2005. Θα αυξάνεται κατά 20% ετησίως για την επόμενη 5ετία, οπότε θα εξομοιωθεί το 2010 με το αντίστοιχο ποσό υπέρ Κύριας Σύνταξης, που σήμερα είναι 6,67% x μΑΕΠ=40,68 €.

(2)   Το ποσό αυτό αναφέρεται στο 2005. Θα αυξάνεται κατά 20% ετησίως για την επόμενη 5ετία, οπότε θα εξομοιωθεί το 2010 με το αντίστοιχο ποσό υπέρ Κύριας Σύνταξης, που σήμερα είναι 20% x μΑΕΠ=122,03 €.

(3)   Κράτηση υπέρ ΙΚΑ (στην απόφαση της Α του 2003 προβλέπεται ότι θα αποδίδεται στον ΚΠΠ).

(4)   Με αναγωγή, για λόγους σύγκρισης, στο 12μηνο, το ποσό γίνεται 214,20 x 14/12 =249,90 €.

 

3.   ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ:

ΚΛΑΔΟΙ

ΠΑΛΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ

ΝΕΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ

Ισχύον καθεστώς

Απόφαση 2003

Σχέδιο Νόμου

Ισχύον καθεστώς

Απόφαση 2003

Σχέδιο Νόμου

 

 

 

 

 

 

 

Κύρια Σύνταξη

(20% x μΑΕΠ) 122,03

(6,67% x μΑΕΠ) 40,68

(20% x μΑΕΠ) 122,03

(6,67% x αποδ) 80,04

(6,67% x μΑΕΠ) 40,68

(6,67% x αποδ) 80,04

Ειδική Προσαύξηση (πρώην ΕΛΠΠ)

-

-

- (1)

-

- (3)

(20% x μΑΕΠ) 61,02 (2)

Επικουρικό

-

-

-

(3% x αποδ) 36,00

- (3)

(3% x αποδ) 36,00

Εφάπαξ

-

-

-

(4% x αποδ) 48,00

- (3)

(4% x αποδ) 48,00

Κλάδος Προνοιακών Παροχών

-

(0,5% x μΑΕΠ) 3,05

-

-

(0,5% x μΑΕΠ) 3,05

-

 

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ

122,03

43,73

122,03

164,04 (4)

43,73

225,06 (4)

(1)   Η σχέση που καθορίζει το ποσό της ειδικής προσαύξησης στο άρθρο 8 του σχεδίου νόμου για τους παλιούς διπλοσυνταξιούχους λειτουργεί αποτρεπτικά για την υπαγωγή τους στην Ειδική Προσαύξηση.

 (2)  Το ποσό αυτό αναφέρεται στο 2005. Θα αυξάνεται κατά 20% ετησίως για την επόμενη 5ετία, οπότε θα εξομοιωθεί το 2010 με το αντίστοιχο ποσό υπέρ Κύριας Σύνταξης, που σήμερα είναι 20% x μΑΕΠ=122,03 €.

(3)   Η απόφαση του 2003 προβλέπει υπαγωγή των νέων στα αντίστοιχα Ταμεία του Δημοσίου (Κύρια Σύνταξη, ΤΕΑΔΥ, ΤΠΔΥ).

 (4)  Στους νέους γίνεται επιπλέον κράτηση υπέρ ΜΤΠΥ (4% x Β.Μ. + 1% x επιδόμ.), που ανέρχεται σε 50 € περίπου μηνιαίως σε 12μηνη βάση, για το οποίο θα πρέπει να διασαφηνιστεί ότι θα πάρουν μέρισμα.

 

Στο επόμενο ΕΔ θα συνεχίσουμε με σχόλια και συμπεράσματα από τους παραπάνω πίνακες.

<<Αρχική Σελίδα